איך ניצור יום מצוין – הרב אייל אונגר

    הרב אייל אונגר Comments Off on איך ניצור יום מצוין – הרב אייל אונגר
    23:38
    16.05.24
    אבי יעקב No Comments on מתארגנים לקראת חג השבועות? ב'מקס סטוק' תמצאו הכל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחד הכלים הטובים ביותר שיכול לעזור לנו לנצל ולמקסם את העשייה שלנו במהלך היום, הינו לתכנן את היום שלנו בלילה שלפני, או בבוקרו של אותו יום. ושזה ייעשה בחמש, עשר דקות באווירה רגועה.

    ולמה? במהלך היום אנחנו יותר מגיבים מאשר פועלים. מה זאת אומרת? אנחנו מגיבים לטלפון, עונים לדואר אלקטרוני, עונים לכל מי שפונה אלינו. ואני לא אומר שאנחנו צריכים להתנזר. אבל אני כן אומר שלא נעביר את כל היום שלנו בתגובות ספונטאניות למה שהיום מזמין לנו. נכון שאנחנו מרגישים עסוקים ועמוסים בעבודה, אבל כמה יעיל זה להיות יעיל בדברים שמראש לא היינו אמורים להיות עסוקים בהם.

    לעיתים קרובות זה בגלל שאנחנו עסוקים בדברים הדחופים, בכיבוי שריפות קטנות ולא בדברים הכי חשובים בחיים שלנו. נכון שמדי פעם במהלך היום חשוב שנתפנה לאותם דברים דחופים, אבל אי אפשר שזה ימלא את כל השש עשרה או שמונה עשרה שעות שאנחנו ערים.

    אם נהיה עסוקים רק בדברים הדחופים בחיים, כמו לענות לטלפונים, לדואר אלקטרוני, לאנשים שאנחנו פוגשים במסדרון וכדומה, אין פלא שבסוף היום אנחנו מרגישים עייפים ומותשים ולא מסופקים. ובסוף החודש אנחנו עוד מרגישים שחוקים כי עשינו כל כך הרבה אבל לא את הדבר הנכון! לא את מה שמתאים לערכים הכי גבוהים שלנו. עשינו את מה שדחוף ולא את מה שחשוב לעשות בחיים.

    אנחנו עסוקים, אבל גם נמלים עסוקות. להיות עסוק זה לא מילות קסם שתגרום לחיים שלנו להיות מלאי אושר וסיפוק. להיות עסוק בדבר הנכון, בזמן הנכון, בצורה הנכונה, ובמינון הנכון, כן יצור אצלנו תחושת סיפוק וגאווה בלתי רגילה בעצמנו.

    אז דבר ראשון בואו נגביל את הזמנים בהם אנחנו מגיבים למציאות. ודבר שני שבגללו חשוב לתכנן את היום שלנו מראש. וזאת על מנת שנוכל בהגיון בריא ומנוחת הנפש להחליט מה הם הדברים החשובים ביותר לחיים שלנו היום, מחר, עוד שבוע, חודש, שנה ועשר שנים. כי תיכף מגיע המחר, ותיכף אנחנו נמצאים בעוד חודש מהיום, ואוטוטו אנחנו בעוד עשר שנים. ואם לא נתכנן בצורה נכונה, נרגיש מחר את תוצאותיו של היום שלנו. עוד עשר שנים נרגיש את תוצאות העשייה או חוסר העשייה מהעבר שלנו.

    לא פעם אנשים עושים לעצמם רשימת דברים שהם צריכים לעשות. הם עסוקים בלכבות שריפות קטנות אבל אם הם היו מתכננים את היום אז מראש לא היו שריפות קטנות לכבות.

    הזמן הוא אחד המשאבים החשובים בחיים שלנו ואם אנחנו לא נשלוט עליו, אם אנחנו לא ננצל אותו, החיים, החברה והמציאות ינהלו לנו את הזמן. ולרוב לא כמו שאנחנו רוצים שזה יהיה. ואם נשכיל עוד לתכנן את זה מראש, אפילו לילה מראש, התוכנית שלנו תיקלט במוח לא רק במודע אלא בחלקים עמוקים יותר שבמח שלנו. אולי אפילו נחלום על זה ונתעורר עם רעיונות יצירתיים ואיכותיים על איך אנחנו יכולים לנצל את המירב מהיום שלנו.

    בהצלחה…

     

    הרב אייל אונגר: מזכירות 054-8477627

    לרכישת ערכת שלום בית 1-700-500-024



    0 תגובות